Time cuti Blog pun cuti : (

July 19, 2013,4 Comments


CUTI JAUH DENGAN DUNIA BLOG

Ya Allah rindu giler ok dekat blog ni. Adakah korang merindui aku jugak? Mehehe beribu hari jugak aku xbukak blog , tak update pape ,xtanya khabar encek blog kesayanganku inih .sory my blog! T_T .Sorrylah I buzy menguruskan kehidupan di dunia sebenar, sampai terlupa tentang dunia cyber yang fana ini =)




Memandangkan takde apa sangat yang menarik  berlaku dalam kehidupan aku ni, so aku just nak ajak korang berborak. Borak la sangat, padahal orang chat fb jarang giler nak reply hokeh .korang kena komen dekat blog baru aku sudi reply hehE  Teruk perangai mak noks Eheiii ..



Sekarang secara realitinya aku sedang holiday sakan !HaHa Holiday sampai lebam ,yup sampai keborinan tak tau nak buat apa korang .Now cuti semester selama 2bulan ,after selesai photoshoot dengan Utusan & Kosmo ari tu ,terus pecut laju-laju balik kampung .Seriously merindui rumah encik Mokhtar & Puan Masheeta tu ,Eh itu Bonda & Ayahanda aku la  ^ ^


2minggu before puasa menjelang tiba ,kerja aku adalah 3R ! : )
Rest jiwa ,relax minda ,realese tension .
Tinggalkan segala kerjaya dan belajar seketika .
27hb 6 hari tu last aku final exam .sO belum rehat lagi untuk segala,jadi kat rumah lah aku mengambil peluang untuk dapatkan tidur yang cukup dan makan yang melebihi cukup hehe .


Bak kata orang jangan lepaskan peluang keemasan itu! : )
Zzz.
Makan –tidur-makan-tidur .
Tak jugak gemok-gemok .hohoO tak de la ,mana ada makan tidur ,nanti membebel pula bonda aku nanti hhe .
Bila start je cuti sebenarnya aku terus cari kerja kosong untuk penuhi cuti-cuti aku kat rumah .
Waiting for guru ganti kat sekolah akak mazlinun aku .
Seminggu kemudian ,last-last tahu dah ada orang ambil jawatan tu ,jadi tiada rezeki lah aku berbakti untuk  bangsa & negara.ceh !
Yes aku pun minat as teacher! Walaupun aku tak ambil kos pendidikan .
rezeki untuk kerjaya kelak insyaAllah ,teacher pun boleh counsellor 0r lecturer pun boleh .aku tak kisah asalnya semua datangnya dari minat .




then start puasa .excited gila! Sebab dapat berpuasa kat rumah kan .alhamdulillah
jadi boleh tingkatkan amal ibadah kita semua dengan solat tarawih baca quran .
biasanya kat kampung aku solat tarawih 2o rakaat .10.30p.m baru aku balik rumah .
so ia dah jadi kebiasaan sejak kecik lagi  & tak kisah untuk semua tu ,asalkan kita dah rasa selesa begitu .best sangat dapat jumpa kenal orang-orang kampung .bila aku kat masjid ,mesti ada je makcik2 yang menyapa aku ,tanya “bila balik” .hhe peramah sangat mereka .Then luangkan untuk membaca alquran after subuh dan after asar .itu rutin aku la .terpulang pada korang taw .asalkan
kita ada masa untuk membaca kitab Allah s.w.t  walaupun seminit ,basahkan lidah kita dengan ayat-ayatNya .InsyaAllah puasa dan kehidupan kita lagi diberkati .
emm .

Kepada korang yang busy berkerja .sibuk dengan kerjaya masing-masing .actually korang boleh luangkan masa korang sekejap ,tak susah bukan .
Oh tidak ,korang tak perlu bawa kitab besar alquran pun ,hp korang kan canggih .takkan alquran digital tak de kot hehe malU la lau tak de .
Senang sekarang teknologi just dihujung jari ,click dah boleh baca apa yang kita nak ,best kan ! so jom manfaatkan .hp aku tak canggih macam korang *Ceh merendah diri jap* tapi ada la jugak alquran digital ,bukan nak megah-megah atau menunjuk tapi untuk dijadikan manfaat bagi kita semua .
Ambil masa 5-10 minit pun dah ok untuk yang bekerja ok .selamat mencari rezeki ya korang !    

Cakap pasal kerja ni ,oh my ! bestnya nak kerja jugak uhUuuu .
 bukan apa still boring duk kat rumah ,rehat tak buat pape seriously membosankan .hmm
.yelaa sebab diri ni suka membizikan diri sejak berzaman lagi uhuks .




Eh dah nak berbuka ni ,
bye jumpa lagi ya!
 rindUu korang sangat wuwuwwWU T_T



Assalamualaikum



You Might Also Like

4 comments:

  1. hhe awak suka komen blog saya .tq .selamat kembali pun boley^^

    ReplyDelete
  2. hmm... ingat lima perkara... sebelum lima perkara... mcm tu la lebih kurang... bila lapang kena ingat... bile sibuk kena ingat jugak... pandai2 la kan...

    hihi... kalau boring... PM2 la sam banjamin di FB tu.. hehheeh...

    ReplyDelete