SENANGNYA BOIKOT MCD

July 09, 2014,3 Comments

Assalamualaikum semua .
Wah!
dah  hampir ke pertengahan ramadhan kan kita ?
ALHAMDULILLAH .Syukur !

Tapi sedar tak kita kita di Malaysia bahawa saudara seIslam kita di bumi palestine hidup dalam kesedihan kini?
  resah . gelisah .sedih .tak senang duduk saya .
Awak awak semua macam mana?
Mohon Semua sahabat ringankan tangan untuk berdoa sebanyak mungkin .

Ya Tuhan.
Selamatkan bumi palestin
Selamatkan bumi palestin
Selamatkan bumi  palestin

Tapi adakah cukup hanya dengan doa doa kamu itu?

Jom sama sama kita boikot semua barangan israel laknatullah .
Hm ,sebenarnya saya nak kongsikan kepada semua senangnya untuk kita boikot MCD .
Knp susah sgt kita nak elakkan dari membeli MCD?


YES ,seriously susah! saya akui ,
 Memang susah sangat untuk kita boikot something yang kita suka makan !
Okay ,sejak sekolah menengah lagi tempat wajib saya adalah MCD ,suka sangat makan Bubur ayam dia .haih ! “ - -




[tak payah nak terliur sangat lah] piyak kea !



Tapi bila dah masuk universiti ,saya nekad .untuk boikot dan hampir 3 tahun dah saya elakkan dari membeli makanan kesukaan kat MCD tu ,memang nak menangis !
tapi kalau fikirkan saudara kita kat sana yang hidup dalam ketakutan .Ya tuhan kuatkan aku : / Hm ..

hello ! bubur ayam buat sendiri pun boleh .fikirlah jalan penyelesaian okey! Burger? 

Yang jual kat luar sana lg banyak kan .dan lagi bes jika kita buat sendiri .cabar diri siket !


Hm tapi dalam masa setahun lepas,dalam keadaan memboikot MCD ,banyak godaan godaan yang datang untuk saya masih ,jejakkan kaki lepak kat sana .

Yeah ,kawan kawan yang suka study kat MCD so terpaksa ikut jua .
Dan ada juga kawan yang drive nak breakfast MCD .
dah masuk line MCD tiba tiba saya cakap “sebenarnya saya tak makan MCD’’ 
opps hm Sorry !
‘Lambat sangat cakap aku ni’haih "- 
Kesian dia kena u-turn balik ! Heeee ampun!

kalau awak dikalangan orang orang yang terpaksa 
ikut saya “katakan taknak”
MAAF YA !

[MCDEATH kot ,so nak makan lagi ke?]

Hm , itulah
saya nak sangat mengajak semua sahabat -sahabat memboikot MCD .
bukan apa .tak de gang ! jomlah korang jadi gang saya !

Hee chill lah!
Thanks reading okeh
Saya tak kisah kalau oang putih yang makan MCD tu tak nak baca blog saya .


BYE 


                                                                        GELI GELI PLEASE


                                                                                         

You Might Also Like

3 comments:

  1. sy pon boikot jgk wlupon dulu tegar dgn big mac
    sbnarnya,mind set sama..pastu TERINGIN ja yg lebih
    klu lapar,kita makan benda lain dulu,sure lps mkn knyg dh,xmo dh mkn kan...hihii

    alhmdulillah~

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... saya pun dah lama tak makan fast food ni... bukan saja McD... yang lain2 pun sama... ;)

    ReplyDelete