Amaron 36

Bateri Kereta Tahan 3 Tahun | Amaron

April 23, 2020,2 Comments



Hey guys! Okay musim musim PKP ni mesti semua stay at home je tak dapat gerak memana kan? Tapi jangan lupa dengan kereta anda semua okay!, Pastikan kereta anda sihat.
Perlu diingatkan bahawa, walaupun teknologi kenderaan berkembang pesat, namun ada satu fakta iaitu kenderaan perlu dihidupkan secara berkala (tempoh disyorkan adalah setiap tujuh hari) untuk mengekalkan fungsinya. Satu dari komponen asas adalah bateri. Bateri akan menghidupkan kenderaan dan menyediakan kuasa elektrik ke bahagian lain. Jadi, jika enjin tidak dihidupkan secara kerap, alternator tidak dapat mengecas bateri.
Bagi mengelakkan masalah ini, hidupkan enjin selama 10 minit bagi membolehkan alternator melaksanakan tugasnya. Tetapi jangan menghidupkan pendingin hawa kerana cara itu akan menarik kuasa dari bateri dan mengurangkan proses pengecasan.



Okay macam mana pula kalau bateri kereta dah rosak? Kat sini I nak share untuk kemudahan anda semua iaitu AMARON.  Pilihan bateri kereta terbaik.  Bila musim Covid19 ni semuanya perlu dijaga. Dengan AMARON boleh jimatkan duit. 



Kenapa I syorkan AMARON untuk you guys, sebab dapat jaminan selama 3 TAHUN.  So kat sini tak perlu lagi you guys berbelanja 2-3 bateri kereta dalam tempoh 3 tahun dengan jenama lain. Dengan AMARON hanya 1 bateri je dapat bertahan 3 tahun taw. Mana lagi berbaloi? 





Okay kat bawah ni ada tips bagaimana untuk memilih bateri kereta terbaik:
A)   TEMPOH JAMINAN
Tempoh jaminan dikaitkan dengan keyakinan produk. Biasanya jaminan yang diberikan di pasaran untuk pengguna masing-masing dengan tempoh jaminan 12 bulan atau 18 bulan dengan kata lain, semakin lama semakin lama tempoh jaminan diberikan, semakin baik produknya.
B) SPESIFIKASI BATERI
Spesifikasi bateri kereta yang berkualiti adalah berdasarkan berat serta modelnya, iaitu pembenaran langsung amp-hour (AH) dan kapasiti simpanan tenaga (RC) yang terkandung dalam bateri kereta.



ADAKAH ANDA TAHU?
Lebih daripada 70% kereta di Malaysia biasanya menggunakan bateri kereta yang bersaiz di antara model 38b20l (berat: 10kg +/-) yang berharga RM250 +/- atau model 46b24 (berat: 12kg +, berharga RM295 +/-)

JADI ANDA BERHAK UNTUK DAPATKAN KUALITI YANG TERBAIK
AMARON 36 bulan Jaminan pro-rata di seluruh negara boleh dapatkan melalui Peniaga Rasmi Amaron seluruh Malaysia atau boleh hubungi di laman sosial :


FACEBOOK: AMARON MY
INSTAGRAM: @amaronmalaysia

Jadi untuk tempoh MCO ini jaga kesihatan kereta anda walaupun tak bergerak ke mana mana, selalu hidupkan bateri kereta okay!
Stay at home and take care your care! 



You Might Also Like

2 comments:

  1. amaron bateri legend... baru je tukar..

    ReplyDelete
  2. if you are looking for fresh updates related with tech you can check it on Vivo Whatmobile

    ReplyDelete