filem indonesia

REVIEW : Kenapa AADC2 tak mencabar?

May 04, 2016,7 Comments

Hey korang,sihat? 
Ramai pulak suh Mar review cerita AADC2 ni. Ramai yang tanya best ke idok .. Hm.
Bagi yang follow AADC dari zaman sekolah lagi memang akan rasa nak tengok sangat sangat… kan AADC2 ni , nak tahu sambungannya macam mana, Fuh . Kenapa si Rangga tinggalkan Cintaaak. Arghhh . Huhu .

Macam aku lah tak sabar nak tengok AADC2, kemain kan . Hebat betul penangan cinta dia tu. Rasa macam feeling habis. Ekekke .

Aha, korang follow tak AADC yang first dulu?
Best gila kan, sebab layan time zaman feeling2 cinta monyet memang best lah , mandi tak basah , makan tak kenyang ibaratkan macam tu lah . HAHHA .








Oh kali ni, aku layan AADC2 ni hanya boleh bagi 3/10 lah . Sebab apa? Ok kalau nak dibandingkan dengan AADC yang first tu cerita dia agak happening sikit kan ,sebab ada muzikal, dance, tu yang enjoy layan cerita tu. Kalau AADC2 ni menceritakan zaman mereka dah dewasa. Dah bekerja . Agak slow sikit penceritaan dia macam tak banyak part. Tak da idea ke hape . hhu Pegi holiday,terserempak dengan rangga, borak borak then bersatu . Eh 


Si Rangga tu tetap macam dulu lah . Hensem , pendiam dan misteri . haha rasa nak ketuk2 je dengan perangai si Rangga ni . hhe Cinta xyah cakaplaa , lawaaaaa sangaaat >< Makin berseri bila dah besau ni . Dulu masa zaman sekolah, selekeh jek . Sekarang boleh buat manusia lelaki jatuh cinta . Ewah .




AADC2 .

Aku nak cakap aku p layan AADC2 sorang sorang je sebelum balik Kelantan hari tu, sempat habiskan sisa sisa waktu kat the mines hee . First cerita tu start nampak macam slow je jalan cerita dia, boleh dikatakan agak hambar sikit . Biasalah cerita dia dmulakan dengan kisah persahabatan diorang . Peh geng cinta semua cun cun bila dah matang ni . Cantik Cantik semuaaaa . 

Tapi bila start part Rangga & Cinta berjumpa tu baru laaa rasa WOW . Part ni la yang ditunggu-tunggu sebenarnya . Bestlaa . Siyes best part ni HAHAH . Kalau orang yg sedang hangat becinta aku rasa part ni korang akan rasa korang yang duk dalam ceghita tu rasa feeling yg saamaaa . hAHHA peh feeling dia rasa nak bercinta . Ouch. Ewah ewah kemain . heeee
Tapi , cop cop . Aku tak bercinta .
Tapi aku tak tahula aku boleh layan macam orang bercinta sakan . HAHHA .

Mungkin pernah rasa apa yang Rangga & Cinta rasa kot . Eh . hhu .

Haaaa , Part Rangga & Cinta berjumpa tu kalau sesiapa hayati memang best bahagianya rasa . Kau nak berjumpa dengan orang tu 2 jam je . tapi bila dah jumpa kau rasa nak borak borak lagi . Bila dah nak stop pun . kau tak rasa puas lagi . Rasa nak sambung borak borak . Then ko tak perasan yang kau dah borak borak sampai subuh .Kemain lamaaaaa diorang borak berceritaa . Sebab apa mereka rasa bahagia borak2 sampai tak ingat waktu? sebab adanya rasa tu, rasa cinta.

Sebenarnya kau takkan puas borak borak sampai mati dengan orang yang kau ada 'rasa' .

Bagi aku cerita ni best kalau korang betul betul minat puisi . A,ah aku sebenarnya suka puisi  & seni . Kalau asyik tulis pusi indie kat Facebook status aku rasa korang akan cakap aku jiwang . Tapi sebenarnya puisi banyak types dia . 

Then,
Yang paling aku rasa tak best sangat sangat & hambar adalah :

sebab jalan cinta diorang dalam AADC2 ni agak tak mencabar . Yelah 9 tahun kot merana kena tinggal kat bekas pakwe *ye kot 9 tahun* . Hanya dengan 1 puisi kau mudah mudah je terima si Rangga tu balik  . Ceyh . Marah ni . Emo jap bab2 ni  ahahhaha .

Bagi la part part yang agak mencabar sikit huu . Memang lah semua orang nak tengok Hero & Heroin bersatu kan . Tapi tak kan semudah tu je . Mahal taw bayar tiket . Hhaha .
Apa apa pun . Aku enjoy je dengan AADC2 . sebab cerita ni buat aku tersenyum sorang sorang  heee .  

Puisi-Puisi yang best dalam AADC 2 & aku suka :


“APA PUN DAPAT TERJADI HANYA DALAM SEHARI SAJA, DAN DALAM WAKTU SEHARI ITU DAPAT MEMBERI BANYAK ERTI”


“KADANG-KADANG KAU PIKIR, LEBIH MUDAH MENCINTAI SEMUA ORANG DARIPADA MELUPAKAN SATU ORANG”


“JIKA ADA SESEORANG MENYENTUH INTI JANTUNGMU MEREKA YANG DATANG KEMUDIAN HANYA MENYENTUH KEMUNGKINAN”
    -RANGGA .


“BILA KAU ADA RASA SAYANG KAT SATU ORANG ITU, KAU TAK KAN PUAS UNTUK BERCERITA SAMPAI MATI”
 -MAR

Eh, yang last tu sedikit kata dari aku . ahhaha . 



Thanks reading korang .
Nak release tension penat kerja .
Boleh la layan AADC2  dan rasa bahagia jap . HEEE




You Might Also Like

7 comments:

  1. dulu best wooo... skrg punya belum tengok lagi... =D payah ada anak kecil

    ReplyDelete
  2. kebiasaan kalau dah ada versi 2 mmg bnyak movie x best,
    xleh celen yang 1st.
    lagipun jarak masa aadc terlalu panjang,
    jiwa muda yg dlu dah tua sekarang:p

    ReplyDelete
  3. hahaha. yg ayat last tu nak juga berpuisi

    ReplyDelete
  4. tengok filem 'surga yang tak dirindukan' at YouTube
    Ost dan cerita ni best.

    ReplyDelete
  5. Nak gi tgk lah nanti AADC2. Haha

    ReplyDelete
  6. Aku kelih doh marin cerito,meme bosey ar..dahla alia takdok..hurmm..

    ReplyDelete
  7. Aku kelih doh marin cerito,meme bosey ar..dahla alia takdok..hurmm..

    ReplyDelete