happy mothers day .

Selamat Hari Ibu buat Ibu sedunia

May 07, 2016,1 Comments

Selamat Hari MA.



Semua orang di muka buku wish Selamat Hari ibu dah. Alhamdulillah semua orang ingat ibu yang melahirkan .  Hm . Tiba tiba airmata ni jatuh . . tapi nak taip jugak entri ni.

Baru je balik jumpa ibu , tapi hati aku tak kuad . Allah rasa rindu . Rindu tuhan saja yg tahu . Nak borak borak dengan Ma, Nak cerita macam macam dengan Ma .
Ibu yang melahirkan 15 orang anak.
Ibu yang tak pernah lelah jaga 13 orang anak.
Ibu yang tak pernah rasa penat jaga anak anak hingga waktu tua pun .



Jap … Kenapa rasa sebak sangat-sangat .
Aku tak boleh sambung tulisss …

Bagi aku 5 minit lagi aku sambung .










Hm, maaf . Everything pasal ibu aku tak kuad . aku tak kuad untuk cerita .

Ibu yg paling aku syg ,
Ibu yg tak pernah rasa putus asa dgn tuhan,


Ibu selalu pesan :

" Jadi orang baik-baik,
Jaga solat "


Kadang time ibu solat, aku dengar apa yg ibu pohon . 
Semuanya untuk anak anak. Buat aku sebak sendiri ........ hm


Tiada ibu yg tak ingat anak anak . kita sebagai anak , ingat tak mereka dlm doa kita?

Doa pertama aku untuk Ma Ayah . tiada yg lain .

"Panjangkan umur mereka  ya Rabb"
 Baru lah,
 "Panjangkan umur aku ya tuhan" .

Aku nak mereka tengok aku berjaya . Aku nak Ma Ayah rasa duit aku . Means aku nak buat mereka  happy dengan pencapaian anak anak . Bangga dengan anak anak .



Hm, awak perasan sesuatu tak pada raut wajah ibu saya? .
Tak?
Hm, ibu saya ada sebelah mata je awak . Try awak tengok betul2 .
Saya tak malu nak share untuk semua . Tahun 2010 , waktu tu ibu selalu sakit mata, tiba masa doktor kata ibu ada barah mata . Bahaya kalau tak operate .

Operate apa doktor?
Operate buang sebelah mata mak awak .

Korang tahu tak apa rasa hati aku waktu tu . Hmmph.  Allahu…..

Tapi .
Tanpa aku sedari, tanpa aku masuk dalam hati ibu aku sendiri . aku baru sedar . ibu aku lagi rasa sedih . Allah . Maa . Betapa redhanya Ma waktu tu.... . MUka dia biasa je tapi aku tahu disebalik senyuman tu ….



*sebak* jap korang ....
*letak lappy,duduk bersandar di dinding*
*aku tak kuad nak taip,maaf…




kalau aku sedih, aku tahu Ma lagi sedih kan Ma? Masa first aku tengok ibu sebelah mata je, hati kecil rasa tak boleh nak menerima semua tuuuu . Cuba bygkan macam mana .
Hati rasa macam nak menangis . Maaaaaa … macam mana ma nak melihat ..

Tak boleh nak menerima keadaan . Tapi kena redha kalau ma redha dengan semua tu . Isk aku pun kena kuad . aku cuba kuatkan hati . tepuk dada . kau kena kuad . Cuba tengok ibu .. 

Allah kuadnya dia menerima qada & qadar .
Aku kuad sebab beliau .
Sampai sekarang dalam apa jua sekalipun . Aku kuad sebab Ibu .
Ibu yg paling tabah di dunia . 



Love,
Mashitah Bt Rahmat .
Sayang sampai syurga .
Selamat hari ibu . Hari hari hari ibu  :’)
Panjangkan umur ibu ibu kami ya Rabb .



You Might Also Like

1 comment:

  1. selamat hari ibu utk ibu mar!
    mama fara ada cncer juga, breast cncer. masa awal2 tahu mmg sebak sgt.

    tapi hebatnya ibu ibu kite ni semuanya kuat. powerr kan?

    ReplyDelete