Fashion

Asia Islamic Fashion Week gegar Kuala Lumpur ! - AIFW 2017

March 04, 2017,1 Comments


Satu lagi Fenomena Fashion yang akan menggegarkan Malaysia dan seluruh Asia . 
ASIA ISLAMIC FASHION WEEK 2017 !
Baru baru ni Mar ke pelancaran AIFW di KLCC . Memang menarik sebab AIFW adalah satu kolaborasi fesyen islamik dengan semua fesyen line seluruh Asia . Antaranya brunei, indonesia, thailand dan banyak lagi . 
ASIA ISLAMIC FASHION WEEK berbeza dengan event sebelum ini kerana ia merangkumi 
- Fashion Trade
- Fashion Shows 
- Fashion Seminars/Workshops

Bestkan! Woot Woot, rugi sape yang tak pergi nanti . Peminat fesyen islamik memang wajib pergi dan AIFW ni pertama kali di Malaysia taw! 
Hebat! Ramai juga artis yang hadir ke Soft launched antaranya Amy Search & Mizz Nina. 


Soft Launched ni dirasmikan oleh YB. Datuk Seri Utama Tengku Adnan Bin Tengku Mansor, Minister of Federal Territories. Korang nak tahu tak? First time i dengar satu ucapan yang paling best dari Menteri di KL ni pasal syariah compliant . OMG! Sorry to say to other minister okay .

Beliau berpesan kepada semua Fashion Designer Islamic kat luar sana supaya design pakaian yang longgar longgar dan patuh syariat .

"Saya nak berpesan pada semua designer kat luar sana, design lah pakaian yang longgar longgar sikit, saya risau dengan dunia akhir zaman ni, saya risau people terpesong dengan semua , kalau pakaian islamik janganlah menonjol di depan jangan menonjol di belakang" 

"Kalau saya tak sebut, saya akan disoal di akhirat nanti, sebab saya adalah pemimpin, saya kena pegang amanah" 
                                                          -YB. Datuk Seri Utama Tengku Adnan Bin Tengku Mansor

Korang tahu, Mar sangat respect apa yang disampaikan oleh beliau , memang sangat sangat menusuk ke jantung hati jiwa paru paru limpa . Alhamdulillah. Proud of you Datuk Seri ! Kadang fesyen designer sangat sangat kena memainkan peranan untuk setiap manusia membawa imej yang terbaik . Bukan makin kurangkan benang! Please . Sama sama kita jaga. insyaAllah .


We care What we wear ! See you there all fashionista ! :)
Follow my ig : @puterymemory


You Might Also Like

1 comment: