Holiday

Nak bercuti kat Ha Noi City Vietnam T_T

July 25, 2017,4 Comments

Hello Guys! 
Sekarang busy kerja tapi rasa macam nak pergi holidayyy jee . Ofcourse laaa nak yang murah je . Penat kerja ni.. kalau dapat bercuti memang syokk sangat. Hmm. Mar banyak dah listkan tempat tempat menarik hati & best untuk bercuti sebenarnya .hhiks! Ada yang kat dalam Malaysia ada yang luar negara. 
Atleast kita plan dari awal & saving laa duit uolls . Mar pun bukannya adaa duit sangat nak pergi bercuti ni hhuk . 
Okaylaa Mar share satu list negara yang Mar nak pergi sangat adalah 
HA NOI CITY VIETNAM

KENAPA HA NOI CITY? 

-CUACA TAK BANYAK BEZA 

sebabnya adalah cuaca di negara mereka tak banyak beza dengan negara kita. hahha Mar taknak pergi negara yg  sejukk sebab Mar ni kulit bukannyaa tahan sejukkk bolehh sakiit nanti hhu . 

-SYURGA MEMBELI BELAH MURAH
(Cho Dong Xuan Market )
pic from kakiberangan.blogspot.com
Tapi itu bukan sebab utama la Mar teringin nak pergi Vietnam . Yang paling utamanya sebab Mar nak pergi shopping kain kat sanaaaaaa . Memang kat sana murahh sangatt . Lebih lebih lagi nak buat bisnes bolehlaa dapatkan kain kain cantik & murah . Alaaa semua orang tahu kan kat sana murah . Jomlaah sape nak pergi sama! hhe .

 -HA LONG BAY 

Kat sana ada juga Pulau best ! Iaitu Ha Long Bay . Memang tempat ni agak popular di seluruh dunia ! ianya juga tapak warisan dunia UNESCO terletak kira-kira 170km di timur Hanoi (utara Vietnam). Kepulauan ini yang terdiri daripada 1,969 pulau-pulau ! fuhhhh dikelilingi oleh pulau pulauu memang cantekkk lah uolls!

Teluk Ha Long ni terkenal dengan keindahan topografi batu kapur lautan dan dianggap sebagai salah satu keajaiban alam semula jadi di dunia. Ada pelbagai cara untuk anda menikmati keindahan di Ha Long Bay, iaitu dari bot pelancong Bai Chay, pelayaran bajet dan pertengahan, ataupun pelayaran mewah. Pilih je lah ikut kemmpuan kitaa kan . Nakk naikk cruiseeee!!! pleaseeee T_T 

-BITEXICO FINANCIAL TOWER SKY DECK

Pic from google
Then, kat Vietnam ada  SKY DECK juga taw . SKY DECK dekat BITEXICO FINANCIAL TOWER.  Sebelum ni kan Mar dah pernah naik dekat KL Tower tuu . Nak try juga naik bangunan tertinggi kat Vietnam tuu T_T . Tinggi menara tu 265 meter dan terdapat 68 tingkat . View kat sana sangat menarikk dan boleh view 360 darjah permandangan bandar HCMC . Syoknyaaa! 

________________________________________________
Then, Mar biasa guna Apps traveloka je kalau nak booking untuk travel ni . Dannnnnnn.  kat sini Mar nak share dengan korang semua Traveloka ada promosi untuk pergi Ha Noi taww!!! Wuhuu best besttt! *sengihsampaitelinga heheh*
Ada pakej yang menarik untuk korang semuaa taw sekaranggg !  Mar percaya dengan pakej traveloka ni sebab ia pakar dalam pelancongan di Asia, malah tawaran yang ditawarkan lebih hebat dari Matta Fair. Fuhhh! *maaftercakappulak* heee

Korang, jangan lepaskan peluang taw untuk diskaun menarik hanya 3 hari, promosi potongan harga (discount) sebanyak RM188 untuk hotel dan penerbangan hanya melalui Traveloka app taw . 

Syarat-Syarat: 
-Hanya penerbangan ke Ha Noi city (Vietnam) melalui Traveloka App sahaja
-Buat tempahan penerbangan dahulu dan dapatkan potongan sebanyak RM50 (guna  kupon SEALFLYHAN ). Kemudian selepas pengesahan tiket, terima email untuk kupon  potongan harga hotel sebanyak RM138. Minimum spend flight RM150 dan hotel RM300  untuk 2 malam.
-Booking period (flight):  28 Julai (Jumaat) - 30 Julai (Ahad)
-Booking period (hotel): selepas terima email selepas pembelian tiket penerbangan sah  sehingga 31hb Julai.
-Travel period: anytime
-Harga terakhir yang ditunjukkan di Traveloka App adalah harga termasuk tax, tiada harga   tersembunyi
-Traveloka adalah app yang boleh dipercayai di Asia Tenggara dengan 15million muat  turun (15million download)
-Untuk destinasi lain, sila layari traveloka 
-Dapatkan tawaran hebat ini hanya di aplikasi  Traveloka (klik: https://www.traveloka.com/e n-my/promotion/walao-eh )


So awak semua yang nak pergi bercuti cepat cepat booking awal dengan Apps Traveloka 
k ! Entri sebelum ni pun Mar pernah cerita pasal Apps best tuuuuu . Download & booking nOW! Promosi kali ni buat Mar rasa excitedd pulakk haahaha . Jomlah nak p sama vietnam! hehhe . Opps jangan lupa guna kupon yang Mar bagi tu k ! 

Much Love,
Mar

You Might Also Like

4 comments:

  1. Yeay...sapa nak ajak SA pi Hanoi...i need rest i need vacation...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih sebab sudi tinggalkan link blog dekat Fb Uyul untuk diletakkan dalam bloglist pada bulan lepas. :)
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  3. rabia pun nak pergi bercuti jugak.sebelum raya haji ni

    ReplyDelete