Artis Malaysia

Pelancaran lagu Cukup Sekali - Oja & Tunable Band

October 13, 2016,2 Comments

Hey guys ! 
Dua hari lalu Mar ke pelancaran album single Cukup Sekali oleh Oja & Tunable BandMar memang tertanya-tanya tentang band hebat ni. Siapa Oja? siapa Tunable Band? Tasabar nak tengok diorang perform live! Hey Mar dah usha lagu best tu kat youtube, memang best. Ni nak dengar live pulak .

Projek yang bermula dari reunion kumpulan spoon yang akhirnya bergabung dengan Oja , ia membawa nafas baru dalam seni muzik dalam mengetengahkan idea-idea lagu yang berkonsepkan balada & slow rock serta disulami oleh susunan orkestra yang dinamik . Wohaaa! memang menarik !
 Siapa tak kenal Deen Maideen kan? Sape tengok Gerak Khas mesti kenal hhe . Beliau adalah pengurus untuk Oja &  Tunable Band ni.
Kalau dulu Spoon pernah muncul dengan lagu Rindu -Serindunya . Korang ingat tak? Serius lagu tu Mar suka gila.hhiks. Sape kata Mar xlayan lagu 90 an . Layan okayy peh Marrr hhew  .
Dan sekarang pelancaran lagu ''CUKUP SEKALI'' direcord sepenuhnya di Tunable Record Sdn. Bhd. Best lagu ni kalau korang layan memang agak sedih  . Korang boleh Klik kat link ni okay.



Ahaa, korang tahu? lagu ni adalah lagu OST satu buah movie Malaysia-Indonesia yang bakal ditayangkan kat pawagam 2017 nanti taw. Lagu Menantu Tingtong yang kat drama Menantu Tingtong TV3 hari tu pun lagu dari Tunable Band ni la . Baru Mar tahu hhe . Iyelah memang layan lah drama tuu . hhiks :)
 Majlis pelancaran baru baru ni telah dirasmikan dengan meriah kat Studio Finas. 
Tahniah Oja & Tunable Band !

Bowtak(Pemain gitar),Shahnaz (pemain drum), Aboy (Pemain gitar), Oja (Vokalis), Norule (Pemain gitar).
Oja telah dipilih oleh mereka semua untuk menjadi vokalis band. Oja atau nama sebenar Daninas Huza bin Daud menggunakan keseluruhan pengalaman untuk membentuk susunan komposisi muzik yang amat berlainan. Pertemuan dengan Norule(gitaris Spoon) beberapa tahun lalu telah mengilhamkan satu "comeback" yang "daring" untuk menghasilkan album ini. 
 Okay sempat Mar bergambar dengan  Oja & Tunable Band. 
Mereka semua havoc ! Best gila . hhew 
Okay guys, Mar payung pic dengan Oja Vokalis band hebat ni . 
Moga Oja & Tunable Band terus menyinar dalam seni muzik tanah air kita . 

Korang yang nak layan lagu lagu dari mereka boleh klik terus youtube Tunable Record okay ! Bye see you soon :)

Facebooktunablerecordsdnbhd
Instagram tunablerecordsdnbhd 

You Might Also Like

2 comments:

  1. wah..mesti meletops la lagu ini dan sedap sangat.

    ReplyDelete
  2. buat comeback dgn nama baru.
    tgk gaya vokalismcm stylo,
    hit balik nnti group ni

    ReplyDelete