booking ticket

Pengalaman paling indah terbang bersama Malaysia Airlines

October 16, 2016,5 Comments

Hey guys!
hari ni i nak share korang tentang penerbangan travel best , ingat tak beberapa bulan lalu I travel ke Penang? . Dan I pilih travel dengan menaiki Malaysia Airlines (MAS) . hhe Okay semua orang nak tahu kenapa I pilih travel dengan MAS kan? Nak cite kat korang le ni hhiks .

Mas airline atau lebih dikenali sebagai Malaysia Airlines ((MH / MAS) merupakan syarikat penerbangan Malaysia, yang diasaskan pada tahun 1937 oleh British di bawah nama Malayan Airways. Pada hari ini, Malaysia Airlines adalah sebuah syarikat penerbangan bertaraf lima bintang yang disahkan oleh Skytrax  dan menyediakan laluan untuk ke Asia, laluan kangaroo (Kangaroo Route) antara Eropah dan Australasia serta penerbangan transpasifik dari Kuala Lumpur ke Los Angeles melalui Tokyo. *hey hey korang , baca ok, tahu la macam catatan sejarah tapi ini pengetahuan* hihiks
travel dengan kawan blogger i, Opps Teamsingle only :)

Dengan slogannya,Journeys are Made by the People You Travel With,sistem penerbangan ini sangat mementingkan keselesaan penumpangnya. Selain ciri keselamatan, pelbagai kemudahan asas lain juga disediakan selain sistem hiburan yang hebat bagi memastikan penumpang mendapat layanan yang memuaskan serta pengalaman penerbangan yang menyeronokkan taw :)
Ahaaa, korang kalau nak tahu, Malaysia airline system mempunyai dua anak syarikat penerbangan yang memberi tumpuan kepada lapangan pasaran yang berbeza. MASwings adalah anak syarikat yang memberi tumpuan kepada kawasan luar bandar di Sabah dan Sarawak serta kawasan BIMP-EAGA manakala Firefly adalah syarikat penerbangan serantau bajet rendah yang memberi tumpuan pada penerbangan tambang murah dengan pengurusan berasingan oleh FlyFirefly Sdn.Bhd. 


Ia menawarkan tiga kelas penerbangan: Kelas pertama, kelas perniagaan dan kelas ekonomi. Bagi kelas ekonomi, penumpang mendapat kerusi lebar 18 inci. Lebar tu, konfem sangat selesa lebih-lebih lagi bagi mereka yang dalam perjalanan jauh. Hhe :)
Airlines ini juga menawarkan lebih daripada satu cara untuk check in selain di kaunter lapangan terbang. Bermula dari 48 jam sehingga 90 minit sebelum berlepas, penumpang boleh memilih untuk melakukamelakukan mas online check in melalui website atau melalui web-to-mobile check in (tanpa kertas dengan 2D code bar mobile boarding pass) dan MHmobile di mana boarding pass penumpang dihantar melalui melalui SMS dan e-mel. Haaa mudah kan ! :)  
Bukan tu je korang, 
syarikat penerbangan ni juga menghidangkan pelbagai jenis hidangan yang enak dan lazat serta diiktiraf halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Macam-macam menu hidangan yang terdapat dalam penerbangan ni sama ada menu antarabangsa sampai la menu untuk hidangan tempatan. So memang tak risau lah i nak order apa apa makanan bila terbang dengan MAS ni . Part yang paling i suka ialah their free meal. Untuk orang yang kuat makan macam I, mesti la happy bila dapat makanan free. Sedap dan mengenyangkan, I dan kawan-kawan tak perlu order extra meal lagi taw . Wuhuuu berbaloi baloi . hhiks!

I decide dengan kawan untuk travel ke Penang dah lama dah taw.  kalau perempuan ni biasalah mesti bawa banyak barang kan . Walaupun nak pergi berapa hari je hhiks. Nasib baik Mas sangat pemurah , suka lah bersama Malaysia Airlines ni, bagi free 30 kg baggage check in, jadi tak perlu risau kot-kot kena bayar lebih untuk extra kilos weyh korang. Bukan tu je, hand carry pun dah 7 kg percuma, jadi banyak barang boleh bawak. Dah la tu, kesemua krew dalam flight tu sangat peramah dan membantu, sampaikan benda-benda remeh pun diorg layankan. Sebab tu la personally, I rasa this is the best airlines in Malaysia :)
Sebenarnya, ada sebab lain kenapa I sangat suka dengan this memorable experience. Walaupun merupakan salah sebuah sistem penerbangan yang tiptop, harga untuk tiket I tak semahal yang I sangka pada mulanya. I book Mas airline ticket kat Traveloka  . Huh So easy!!
Korang boleh search /download terus Apps Traveloka kat handphone taw .




TRAVELOKA adalah sebuah flight dan hotel searching site yang dah mula mendapat nama di kalangan travelers sejak dua menjak ni. Bukan flight tiket je tau, hotel pun I tempah kat situ. Sangat berbaloi sebab I dapat banyak diskaun! Website ni offer macam-macam jenis promo termasuk la promosi pada hujung minggu. Ada certain occasion tu, korang juga boleh pakai coupon code di payment page untuk dapatkan rebat atau diskaun sehingga RM60. Feature yang paling best ialah bagi yang takde credit card tu, korang boleh bayar guna online banking macam maybank2u dan cimbclicks. Daaan, sebab takde hidden charge dikenakan, the price you see is the what you gonna pay for!  Hoyay thanksss TRAVELOKA & HELLO PENANG !



Lets book with Traveloka guys !, 
Ahaa, jangan lupa tunggu entri pengalaman i kat Penang okayyy . 
Dah lama korang tunggu kan . hhe Stay tune k!



You Might Also Like

5 comments:

  1. setakat ni mmg x pnah kecewa naik MAS.
    selesa dan layanan terbaik je dapat.
    lpas ni bleh r naik ngan Mar plak.

    ReplyDelete
  2. Mudah kann book ngan Traveloka..
    Sekali ngan flight dan hotel. Best!

    ReplyDelete
  3. tak pernah naik kapal terbang pun lagi. bolehla satu hari nanti book dengan traveloka ni

    ReplyDelete