breakfast

Sarapan Lebih Berkhasiat Dengan Susu Dutchlady Pure Farm

November 08, 2018,5 Comments

Mulakan Hari Dengan Susu DutchLady | Hai, Selamat Pagi Semua!
Beberapa minggu lepas, Mar cuba bersarapan pagi dengan susu Dutchlady taw. Ianya sangat baik dari sebelum ni. Mar seorang yang suka makan sarapan seperti nasi lemak, roti canai, mee goreng, atau nasi goreng tapi bila Mar lengkapkan sarapan pagi dengan susu rasa lagi bertenaga taw!

Hanya ambil 1gelas susu Dutchlady je Mar dapat 50% protein dalam sarapan pagi. Jadi dah tak risau nak makan nasi lemak, roti canai & macam macam lagi. Asalkan ambil 1 gelas susu Dutchlady ia sangat mencukupi! Hoyey!
Mar pilih Susu Dutchlady Pure Farm untuk bersarapan setiap hari, yang mana susu ini juga adalah pilihan yang terbaik untuk seisi keluarga Malaysia ketika bersarapan pagi taw. Ramai yang takut untuk ambil sarapan pagi dengan makanan yang agak berat, dan ada juga yang abaikan sebab tergesa gesa untuk pergi kerja kan?. Kalau anda semua nak tahu,satu gelas susu sahaja dapat membantu memenuhi nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Kebanyakan orang menyedari bahawa susu kaya dengan kalsium, tetapi susu sebenarnya membekalkan nutrien penting lain yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, seperti protein. Tambahan pula, segelas susu sewaktu sarapan membantu badan kita bersedia untuk menyerap lebih banyak nutrien daripada makanan yang diambil sepanjang hari.

Dan pada penggemar sarapan berat macam Mar, kita boleh makan sarapan seperti biasa okay jangan risau asalkan ambil satu gelas Susu Dutchlady akan melengkapkan sarapan kita dengan penuh nutrisi.  Jom tengok 5 cabaran Mar bersarapan dengan Susu Dutchlady!



DAY 1- DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE

Bangun Pagi dapat breakfie dengan Susu Segar bestnyaaaa!!😍 Favourite Malaysian Breakfast iaitu nasi lemak memang tak boleh dipisahkan dengan Mar, lagi lagi sambal bilis dia sedap😋🍛Ianya bagus bila Mar pairkan dgn segelas susu @dutchladymy. 


DAY 2-DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE

It’s combination of oat & nestum! Mar dari kecik lagi suka makan nestum & susu. So untuk dapatkan breakfast yg sihat why not put your favourite fruit like 🍓🍌🌽🍎 . So Mar akan makan dengan madu dan susu . Dan semestinya Mar akan pilih susu @dutchladymy for my breakfast drink! 😋


DAY 3 -DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE
It’s soft wraps & sambal bilis! Tak melayu la kalau tak makan sambal kan?😉 Bezanya Mar suka sambal manis. Korang mesti suka pedas kan🤤  Pagi with this simple breakfast sambal bilis with potato wraps & wholegrain wraps memang sangat bagus🌮🌯🥙 . Tak lupa untuk ambil favourite susu @dutchladymy 😋Sedap ke sedap? Awak kena try okies.


DAY4-DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE
Roti always ada dekat rumah Mar utk breakfast, Jadi disebabkan Mar suka banana, it's combination roti with milo tabur & letak pisang🍌 . Bestttt, sape pernah buat? Kita gang okies😉 . Then banana makan dgn chocholate syrup. Ouch! Sedap sangat ! Untuk lengkapkan lagi healthy breakfie, Mar akan minum susu Favourite iaitu @dutchladymy .



DAY5-DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE

Kadang, suka ambil nasi untuk breakfast & Kadang breakfast jadi brunch . Sape macam tu juga? Baik mengaku! hehe  Lepas tu paha ayam sekor tak cukup . Eh 🤭🤪 Tapi tak risau, bila ambil susu @dutchladymy akan memberikan kesihatan yang terbaik utk tubuh badan kita taw. Mar suka makan simple macam ni kalau tak sempat nak masak. Nasi panas, Ayam goreng, ulaman & sambal. Dah heaven dah! 😋🤤 // Ehh pastu tambah kicap pulak, sedapppnya!


Bagaimana susu membina keluarga yang kuat?

Pakar Pemakanan dari Dutch Lady Malaysia, Tan Huey Ghee ada jawapannya: 
"Protein dalam susu bertindak sebagai blok pembina bagi otot, tulang, rambut dan kuku kita, ia juga memainkan peranan penting dalam pelbagai proses biokimia, termasuk pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita. Anda boleh katakan bahawa protein adalah nutrien penting yang menyelenggara serta  memelihara badan kita supaya berfungsi dengan lancar untuk melakukan aktiviti seharian".

"Kajian menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 asid amino penting (EAA) dan lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein lain. Dengan erti kata lain, susu adalah sumber yang mudah untuk memperolehi protein yang berkualiti tinggi," katanya.

Tan seterusnya menjelaskan: "Tidak seperti lemak badan, protein tidak boleh disimpan oleh badan kita untuk kegunaan  masa depan. Ini bermakna kita bergantung kepada makanan harian untuk memenuhi keperluan protein kita. Oleh itu, sarapan pagi kita haruslah membekalkan sekurang-kurangnya 20% hingga 25% daripada keperluan nutrisi harian kita".

"Minum susu Dutch Lady PureFarm pada waktu pagi membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein kita - hanya dengan minum satu gelas sahaja dapat membantu anda memenuhi lebih daripada 50% keperluan protein yang diperlukan sewaktu sarapan dengan cara yang mudah," katanya.

SUSU DUTCHLADY!
Protein dalam susu  bertindak sebagai pembina otot,tulang, rambut dan kuku yang memainkan peranan penting dalam proses biokimia termasuk pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita, ada kajian yang menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 ASID AMINO PENTING (EAA) yang lebih mudah dihadam berbanding sumber protein yang lain sebagai susu NOMBOR 1 di Malaysia.


SUSU DUTCHLADY PURE FARM INI MENGANDUNGI :

PROTEIN 
-Membantu untuk membentuk & membaiki tisu supaya badan dapat berfungsi dengan baik.
VITAMIN A
- Membolehkan mata berfungsi dengan baik & membantu kekal fokus. 
VITAMIN D
- Membantu penyerapan dan penggunaan kalsium serta fosforus. 
VITAMIN B2
- Menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat,lemak dan protein. 
KALSIUM
-Merupakan kunci untuk tumesaran & perkembangan tulang serta gigi yang kuat untuk kanak-kanak disamping membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif.


Jadi, sama sama kita jaga kesihatan dengan permakanan yang terbaik bermula dengan sarapan pagi okay. Susu Dutchlady PureFarm pilihan yang sangat terbaik untuk satu keluarga!

Sebarang maklumat lanjut, korang semua boleh rujuk kat sini :

FACEBOOKDutchlady Malaysia
INSTAGRAMDutchladymy



You Might Also Like

5 comments:

  1. breakfast dgn dutch lady mmg best!

    ReplyDelete
  2. Thanks for the blog loaded with so many information. Stopping by your blog helped me to get what I was looking for. desi ghee manufacturer

    ReplyDelete
  3. This is my first time visit to your blog and I am very interested in the articles that you serve. Provide enough knowledge for me. Thank you for sharing useful and don't forget, keep sharing useful info: pure ghee manufacturers

    ReplyDelete
  4. Thank you for taking the time to publish this information very useful! https://www.buyyoutubesubscribers.in/

    ReplyDelete
  5. Hello, this weekend is good for me, since this time i am reading this enormous informative article here at my home. https://www.yttrend.com/

    ReplyDelete