Hikmah Allah hilangkan orang yang kita sayang?

December 29, 2012,0 Comments


Assalamualikum Sahabat semua :)



Hari nie saya dapat nafas baru dari seorang sahabat baik D'jordan ,Alhamdulillah syukran Syazwane :)

Saya mahu kongsikan cerita yang disampaikan ,sungguh Ohsem! :)Yes xpecaya tanya saya HHe:)




Okeh,alkisah nya :

Ada seorang hamba Allah ny,
dia sangat-sangat  sedih bila suami
yang disayangi meninggal dunia,sehingga 
meratapi lebih-lebih dan ada kalanya menangis
di depan kubur,dia tidak mahu  pulang ke rumah.

Nabi Muhammad s.a.w melihat kejadian itu lalu menegur dengan 
penuh berhemah.Nabi kita menyuruh perempuan itu supaya tidak sedih  berlebih-lebihan ,
berdoalah kepada Allah. Lantas,perempuan itu berkata ,bagaimana dia tidak menangis sampai macam nie,dia suami aku,dialah yang paling romantis,dia yang paling paling paling baik,dia segalanya!OH! tuhan !
Di sini dia sangat menggambarkan bahawa suaminya yang paling Terhebat yang dia pernah temui ,suami yang tidak pernah buat salah ,buat silap semasa hayatnya,jadi sebab yang demikian dia tidak boleh terima kenyataan,yup oppkoss la kan ,if kita dapat suami yang macam tu,sape xsayang,sape xsedih ,hmm :)
jadi si perempuan yang masih berduka itu hanya mahu suaminya dikembalikan dalam hidupnya lagi,korang tahu apa terjadi kepada sang perempuan nie selanjutnya??

;
;
;
;
;
Nabi Muhammad s.a.w mengahwininya ,Ohhh Woow! Semua orang tahu kan yang Nabi Muhamamd lelaki yang paling romantis,yang paling hensem,dan yang paling baik atas muka bumi nie :)
Jadi if si perempuan nie rasa dia dapat suami yang hebat dalam segalanya tapi meninggal,dia silap dan dia pernah berkata  Mustahil aku akan dapat suami yang lebih baik dari suamiku dahulu .

So ,rancangan Allah sangat hebat ,Allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya,Dia datangkan orang yang lebih berganda2 baik dalam hidupnya lagi,Allah gantikan dengan Nabi Muhammad s.a.w

So HIKMAH KENAPA ALLAH HILANGKAN ORANG YANG KITA SAYANG DARI HIDUP KITA adalah :
''Sebab Allah nak tunjukkan yang tak semua benda kita sayang tu milik kita.”

“Aiwah.! Betul betul betul.. Tu salah satu hikmahnya. Tapi harini saya fokuskan bahawa hikmah kehilangan orang tersayang adalah supaya kita belajar untuk meletakkan kebergantungan hanya pada Allah”, 


saya meredhai segalanya .thanks TUHAN :')







Saya tahu Allah adalah segalanya .cheers :)) SENYUMLAH WAHAI Putery !

Bukak buku baru.
AYUH !study:)







You Might Also Like

0 comments: