Ku Benci EGO .titik !

December 23, 2012,1 Comments

"SETIAP KEGIATAN YANG BAIK HENDAKLAH DINIATKAN SEBAGAI IBADAH.JANGAN MENGELUH KERANA IA MENGHILANGKAN KEKUATAN.BUANGLAH EGO KERANA IANYA BEBAN"

Lelaki dan keegoan ibarat isi dan kuku?ya,kadang-kadang dan sebahagiannya adalah betul.saya tak faham adakah tiadanya ego dalam diri ,seorang lelaki ta hensem,ta kuat,ta gagah,ta macho .Ego tinggi manapun, mati kita membusuk terburai dimamah tanah & jadi makanan cacing juga .betul tak?so maseh lagi berpegang pada tiga huruf ni? E G O .

Lelaki------>+eGo -------> =Cacing ;aku cacing nak makan kau !       :'hhe lebey kurang macam tu laa.


Saya tahu dan semua orang tahu kan ,apabila E G O menguasai Diri,kita tidak dapat menilai yang baik mahupun buruk .

No! overall nya saya ta tunding pada kaum adam sahaja .kaum perempuan pun ada .ranking yang paling high tu saya rasa .lelaki .betul ke wahai lelaki?if yes .tahniah anda memang E G O .

Orang selalu memperkatakan tentang ego dan emo. Jujurnya, saya ta paham apa itu ego secara definisi berisinya  ..huhu.. Adakah perasaan bangga atau i'm better than others atau i'm always right atau i want to do it my way?

I have a thought in my mind, don't let the ego comes out, seal it away. 
Macam mana nak halang kemunculan ego? Jangan terlalu banyak berfikir mengenai sesuatu hal. Mudahkan hidup. Mislu :

1. Kamu nak buat plan A, orang nak buat plan B. If plan B tu capai standard untuk dilaksanakan, proceed sajalah. Atau kita boleh bincang untuk gabungkan plan  A dan B.

2. Orang berfikiran A, kamu berfikiran B. Kalau pemikiran tu tidak salah (orang nak tipu, kamu tak mau tipu), biar je lah orang tu dengan pemikirannya.

3. Situasi i'm always right. Berkomunikasilah dengan cara baik. Saya selalu tanya pendapat orang dulu, kemudian utarakan pendapat saya dan tanya pendapat dia semula. Orang sangat suka bila dia rasa dipentingkan. after that, dia akan berlembut dengan idea kita.

easy right?

E G O bukan Semua negatif ! yes itu pun saya setuju sebab : We can see;

Lelaki dalam sekumpulan perempuan :
ya.semestinya lelaki itu tidak mahu dilihat sebagai dia yang paling tecik sekali ;maksudnya yang ta dapat menyumbangkan apa-apa.Semuanya kaum wanita dapat mendahului .Dari situ juga  dia akan rasa malu dan rendah diri .. SO ! Dia akan mengguanakan E G O nya untuk lebih terbaik .Yup tahniah anda memang hebat.
jadi Saya Syorkan kepada kaum lelaki lebih baik jika 3 perkataan itu kamu guna kan untuk ke arah kebaikan bukan untuk kehebatan diri dan tidak mahu digelar lemah pada mata yang buta .Hai Semua SELAMAT sore :)











You Might Also Like

1 comment: