Lifestyle

[DAY 3] The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!

June 18, 2015,2 Comments


Holla everyone!
Selamat berpuasa . 
Nasiblah 1st Day puasa di perantauan. Kan best dapat puasa kat rumah . Hidangan pun melimpah . 
opps . Heee .

Okay soalan apa pulak untuk kali ini? Ehem soalan ni agak best ! 




3)      Describe a moment or a day when being single was really awesome.



Hoyey . suka suka suka sangat .
by the way korang . Single buat saya rasa happy ! Why ?
 Yes seperti yang saya mention sebelum ni, bila be a single ni buatkan hidup rasa lagi seronok . Eheh . 

 1) Bila single saya boleh capai semua impian yang saya inginkan . Tak perlu report,tak perlu mintak permission si dia . Kalau ada boyfriend/suami ,setiap saat wajiblah report dan minta izin dulu . Kadang bukan semua apa yang kita nak buat, kita akan dapat . So bila single . Alhamdulillah . rasa selesa sangat .

Bila kita in relationship,kta perlu korbankan segala kesukaan kita , yelah demi menjaga hati si dia kan ? 

Tak nak gaduh gaduh untuk benda benda yang remeh temeh . 

Jadi , single is a way . Eeheh .
Tapi ,korang yang ada partner yang memahami ,memang bonus tahu . 
Ehem . 

Jaga hubungan elok-elok . jangan gaduh gaduh. 

2)Secara positifnya , single bagi saya peluang untuk berjaya .
Sebab saya akan fokus untuk study untuk exam untuk kerja. Tanpa ada gangguan emosi dan pelbagai lah .

Tak perlu risau moody tetiba,sakit hati .  
Bila single enjoy with your life okay . 

3)then,Boleh buat semua hobi yang saya suka . Kadang sesetengah orang akan halang apa yang kita suka buat . 

eh ! ada orang nak tahu hobi apa yang saya suka buat? ehe, kena la type 1 entry lagi untuk  hobi pulak . okay salah satunya saya suka bersukan .
Kadang kalau ada pasangan yang suka apa yang kita suka kan best . Eh .
*Topiklainpulak* hee

4) Single buatkan kita jadi kawan yang paling sporting. Kawan ajak keluar. Okay jom . Ada jemputan event . Okay jom . InsyaAllah ,batas pergaulan lelaki perempuan terjaga. 

5) Tak membazir masa dan duit . haha . Actually, saya sangat sangat busy, jadi banyak masa saya perlu fokus pada kehidupan saya sendiri . Kalau ada partner nak kena bagi komitmen kat si dia lagi,call whatsapp,jumpa dan pelbagai lah. So memang tak sempat nak layan whatsapp 24 jam,nak call hari hari . 

So bila single,kita enjoy ! 

K bye .
Alhamdulillah . Saya selesa .
I love to be a single, what about you girls or boys?

p/s :wait,kalau jodoh datang awal,pasti ajak kawin terus,no need couple-couple tahu :P






You Might Also Like

2 comments:

  1. Erhmmm...GO SINGLE WOMAN! .Ehhh..aritu siapa yang anto Mar balik dari Pizza Hut??? *krik krik krik hehehehe

    ReplyDelete