Lifestyle

[DAY 4] The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!

June 22, 2015,1 Comments



Assalamualaikum awak yang setia.
Okay kali ni saya bizi sangat ! .eh selalu ja bizi. Serious lee hhu  tak tipu, disebabkan cik adik ni dah nak habis praktikal,jadi hanya Allah je yang tahu betapa bergunungnya report nak kena buat *Nangistepimeja*





4)      Your biggest fear as a single person.



okay soalan kali ni seakan sama ja jawapan yang saya nak bagi macam soalan sebelum ni . haha . Nampak tak dia da tak da idea sebenarnya nak jawab *padahalmalas*hhe. bukan apa bila dah kemain busy jadi malas nak fikir . Tak da idea taw untuk pembaca setia saya ni . Yes awaklah . jap nak pikiaq urmm ..



Okay bagi saya, biggest fear akan hadir pada orang yang pernah couple dan break , jadi dah terbiasa hidup disamping seseorang yang selalu bagi semangat ,dorongan,jatuh bangun dalam hidup ,tetiba hilang lenyap begitu saja . Haa jadi, memang akan bagi biggest fear lah untuk orang yang tak biasa hidup seorang diri ni kan .




Saya pulak? Urm , sejujurnya istilah biggest fear be a single ni tak ada lah dalam kamus hidup, sebab walau sendiri kita ada kekuatan untuk hidup,maknanya kita boleh berdikari sendiri.

Berdikari kat sini banyak makna :

Berdikari sendiri tanpa bantuan si dia untuk teman 
kemana-mana .
Berdikari ubat hati sendiri tanpa bantuan telinga si dia .
Berdikari kawal emosi sendiri bila saat sedih ada masalah dalam hidup.
Berdikari sendiri untuk capai impian kejayaan hidup .
Berdikari untuk kongsi keseronokkan gembira dengan diri sendiri !

Semua pembaca tertanya-tanya,tak kan lah saya tak da orang istimewa dalam hidup sebelum ni .

Ada lah . Kawan lelaki semua orang ada. Pasti ada salah sorang yg sangat ambil berat hal kita, tapi anggap semua itu ada had masanya.Bukan hak milik kita, mereka pasti ada ruang tanggungjawab besar lagi untuk famili, ibu ayah mereka . 

Sebab kena ingat satu je, mereka perlu pentingkan org yang paling utama iaitu Ibu bapa . Jadi tak perlu rasa dia milik kita,baru la tak akward bila sendirian taw. kita tak kan rasa down bila dia tak da. Sure!



Kena pandai bawa hati taw .

tapi , sebab utama kenapa tak lah rasa biggest fear .
sebab . 
Saya masih muda . Eheh .

kalau umur 30 akan lah rasa biggest fear gegila laa kan . 

Eh *umursayaberapa?* 

Cari laa sendiri . ahhahaha .

thanks reading .







You Might Also Like

1 comment: