babies product

Tips Penjagaan Rambut Bayi - Hairaa Hair Kit

July 01, 2018,0 Comments

TIPS PENJAGAAN RAMBUT BAYI :
Setiap mommies kat luar sana semestinya nak menjaga rambut bayi dengan sempurna kan? Rambut bayi yang baru lahir berbeza, ada yang nipis, tebal, panjang serta ada yang belum tumbuh dan lambat tumbuh. Jadi macam mana nak menjaga rambut bayi supaya terjaga rapi?

1) Pemilihan jenis sikat
Rambut bayi sangat nipis, jadi para ibu sebaiknya memilih sikat jarak yang jarang, jenis sikat seperti ini mudah untuk sikat & mengurai rambut bayi yang kusut. Jika pilih sikat yang agak rapat ianya akan buatkan rambut bayi mudah gugur serta kerosakan pada rambutnya.  Ibu ibu juga boleh gunakan berus lembut atau tuala lembut untuk keringkan rambut bayi dengan menekap perlahan lahan. 

2)Pemilihan syampu untuk rambut bayi
Memilih syampu bayi juga haruslah yang sesuai dan khusus untuk bayi. Elakkan dari menggunakan syampu yang anda gunakan. Bahan syampu orang dewasa dengan bayi tentunya jauh berbeza. Pilihlah jenis syampu yang lembut dan juga tidak memedihkan mata. 2 hingga 3 kali mencuci setiap minggu sudah cukup untuk rawatan rambut bayi anda.
3)Minyak rambut yang terbaik
Jika anda perasan ada kesan kelumumur pada rambut bayi pastikan bersihkan dengan kerap. Elakkan penggunaan bahan kimia yang mungkin menyebabkan bayi anda sensitif hingga menyebabkan kerengsaan dan kegatalan. Kerap menggaru juga boleh menyebabkan rambut gugur. Jadi para ibu mestilah menggunakan minyak rambut yang sesuai untuk mengatasi masalah kulit kering dan gatal pada kepala bayi. Seelok-eloknya gunakan minyak rambut yang berasaskan minyak zaitun, minyak kelapa dara, atau minyak ‘almond’. Guna dalam kuantiti sedikit dahulu untuk memastikan bayi tidak mengalami alahan.
4) Jangan ikat rambut bayi dengan ketat
Biasanya bila dapat anak perempuan, ibu ibu kat luar sana sangat teruja untuk buatkan stail dandanan rambut, tentulah sangat comel tapi jangan sesekali pakaikan aksesori rambut atau kepala yang terlalu ketat sebab ia akan mengganggu peredaran darah dan merencatkan pertumbuhan rambut buat si kecil.
Ouch hensemnya!
Siapa taknak anak kecil hensem & cantik kan? 
Yang penting rambut pun memainkan peranan kan? 
______________________________________________
Okay sekarang Mar nak berkongsi kat semua mommies kat luar sana tentang produk rambut yang sangat best untuk anak anak anda taw. Best sebab Mar dah try, bau dia wangi sangat. Eh! mestilah Mar suka try produk bayi taw, Tahu tak, Orang yang sentiasa amalkan produk baby ni akan sentiasa comel taw hhe. Siapa setuju dengan fakta yang Mar bagi ni? Haha. Baru baru ni pun viral rahsia beberapa orang model kekal cantik adalah hanya dengan mengamalkan produk baby taw taw . hhiks. 
Eh Mar nak cerita kelebihan Produk bayi HAIRAA HAIR KIT untuk anak anak anda semua.
 Jom Baca!

HAIRAA HAIR KIT
Wangi , Selamat & Berkesan!
KELEBIHAN HAIRAA HAIR KIT :
-Ianya untuk menyihatkan rambut bayi .
-Mempercepatkan pertumbuhan rambut dengan lebat.
-Melembabkan & menguatkan rambut bayi
-Mengelakkan kulit kepala bayi daripada kering

CARA GUNA :
Gunakan syampu Hairaa di rambut bayi yang dah basah dan gosok dengan perlahan lahan, bila dah sebati barulah basuh. Bila dah siap syampu keringkan rambut dengan tuala lembut biarkan ianya kering baru lah sapukan minyak rambut Hairaa pula. 


HAIRAA BABY SHAMPOO
HAIRAA BABY HAIR OIL

Jika rambut bayi ada masalah seperti ini mesti merisaukan segelintir mommies kan? Rambut anak cukur bantal? Tumbuh tak sekata? Lambat panjang? . Boleh ambil Hairaa Hair Kit ni sahaja sebab bahan yang digunakan memang khas untuk masalah tersebut. Iaitu dari minyak kelapa. Jika kita guna minyak kelapa terus baunya agak tak best kan, jadi Hairaa produk ni dah hasilkan dengan minyak kelapa dara yang wangi untuk mommies nak kiss rambut bayi dengan selesa hhe 
Bila sapu Hairaa bukan setakat wangi, yang penting ianya selamat dan berkesan. 
Rambut bayi sihat, mommies pun happy kan?heeee




Jom jaga rambut bayi kita semua dengan sihat, Jadi kepada mommies kat luar sana nak 
dapatkan boleh terus ke :
INSTAGRAMHairaaHq 
NO TELEFON : +6018-2776303

check it out! xoxo

You Might Also Like

0 comments: