Holiday

Putery Memory turut serta dalam mencipta rekod legoland dalam Malaysia Book Of record

January 24, 2016,1 Comments


Wah excited dengan rekod terbaru Legoland dalam  Malaysia Book Of Record . Congrats Legoland .


TAHNIAH LEGOLAND MALAYSIA 

Jumaat  22 Januari 2016,
Putery Memory berpeluang untuk turut serta dalam event yang paling best di Legoland iaitu .mencipta rekod membina LEGO Monkey terbanyak sempena meraikan hari raya cina nanti . Usaha ini adalah  rekod terbaru Legoland di dalam MALAYSIA  BOOK OF RECORDS .




Ia dirasmikan oleh Dato’ Mirza Mohamad Taiyab dari Kementerian Pelancongan Malaysia yang mewakili Ybhg. Tan Sri Dr. Ong Hong Peng,Ketua Setiausaha Kementerian Pelancongan dan kebudayaan . Pelancaran ini sangat meriah sebab dihadiri oleh  media & bloggers . Majlis ini dimulakan dengan ucapan dari Ketua Pengarah Legoland, Mark Germyn dan juga ucapan dari Dato’ Mirza yang cukup ringkas .


Ini kali kedua jumpa Dato’ Mirza , sebelum ini di Majlis pelancaran Mita Tourism Fair di Matic yang sangat meriah untuk memartabatkan lagi pelancongan di Malaysia .
Dan siapa yang tak kenal lagi Ketua Pengarah Legoland , inilah dia Mark Germyn . Beliau sangat peramah .





Di majlis ni jugak saya berpeluang untuk sertai cabaran mencipta Monkey Lego taw . Fuh . Berpeluh awak , memang mencabar rupanya bukan   senang taw nak cipta ni . Happy & excited sebab dapat bersama sama dengan Dato’ Mirza, Mark Germyn dan juga para Malaysia Book of record . Semua seronok teruja .






Tarian singa memeriahkan lagi acara , semua pelancong dari luar negara sangat teruja dengan tarian yang sangat unik di Malaysia .

Majlis diteruskan lagi dengan penyampaian sijil kepada pihak Legoland iaitu THE MALAYSIA BOOK OF RECORDS . Sekali lagi Tahniah Legoland Malaysia .



Selepas habis acara outdoor . Bermula lah sidang media bersama Dato’ Mirza & Mark Germyn iaitu acara indoor di Restoran paling best dalam theme park . Di restoran ni kami dihidangkan dengan YEE SANG sempena hari raya cina yang bakal tiba kan . Best sebab ia jadi salah satu pengalaman terbaik saya lah .






Okay semeja dengan saya pulak, ada rakan bloggers berbangsa cina iaitu Wendy dan ibunya. Sempatlah saya belajar macam mana nak makan yee sang dan cara menggaulnyaa . Hee . Best sebab ada salmon . Aum .
Sesiapa yg tak biasa makan boleh cuba nanti ya .



Okay korang , mesti semuanya excited untuk datang Legolanad kan sebab bermula 22 Januari 2016 – 14 Februari 2016 akan ada aktiviti membina LEGO Monkey . 
Lego Monkey akan dipamerkan di atas Festive Stage, Lego City untuk tatapan para pelancong di Legoland .
Semua pengunjung Legoland yang turut serta dalam aktiviti tersebut akan di hadiahkan Commemorative Lunar New Year DUPLO brick . 


mesti semua tak sabar kan nak turut serta jugak dalam mencipta lego terbanyak kat sini.
Saya dah . Awak ?
Sempena hari raya cina ni jugak akan ada tarian singa untuk pengunjung di Legoland , jadi sesiapa yang nak menyaksikan tarian unik itu cepat booking tarikh pada  8 & 9 Februari okay .


Ramai yang tanya Putery Memory bila tarikh promosi kan,
 Okay cepat salin note :

PROMOTION DAY :
Bermula dengan Celebration ni Legoland membuka peluang keemasan kepada semua dengan harga promosi best .

1)      Bawa kawan dengan separuh harga,
Promosi bermula 12 Januari – 5 Februari 2016 .
2)      Buy 3 Free 1 , iaitu annual pass
 Promosi bermula 12 Januari – 29 Februari 2016 .
3)      Retail Promotion
Setiap pembelian lego akan dapat  sepaket angpow Lego dan hadiah monkey exclusive
Promosi bermula 5feb-14feb 2016. 
4)      Pemegang Kad Maybank
Boleh menikmati penjimatan sebanyak RM60 apabila membeli 4 tiket dan layak mendapat limited edition Lunar New year brick .

Memang sangat special pakej promosi kali ni , so sesiapa yang dah lama plan nak ke Legoland inilah masanya taw . Hee Tasabar nak dtg lagi sekali .




Bagi pendapat saya sendiri ,

Kenapa korang semua wajib datang sini & bawa anak anak sebab mereka bukan hanya dapat enjoy malah dapat belajar apa saja . Proses pembelajaran memang banyak kat sini,  bila saya masuk kat sini saya tengok setiap permainan mesti ada benefit untuk anak anak , sangat menguji kemahiran berfikir anak-anak . Sangat bagus .

Good for your kids .
 Klik info Legoland di :
www.legoland.com.my/


Bye .
Thanks reading . 
nak tengok gambar-gambar Putery Memory di Legoland boleh click instagram :




You Might Also Like

1 comment: